Wij zijn dagelijks bezig met het ontwikkelen van (horeca-)concepten. Onze samenwerkingen met vele creatievelingen zorgen ervoor dat we in de afgelopen jaren al mooie concepten hebben uitgevoerd en innovaties hebben doorgevoerd. Kijkend vanuit de gastbeleving willen we de zintuigen prikkelen en een bezoek aan ons stadsklooster memorabel maken. De ingrediënten voor een totaalbeleving:

ZIEN

De (klooster-)gangen zijn volledig voorzien van ledlampen en deze kunnen op alle kleuren worden ingesteld. Zo kan elk evenement worden afgestemd op uw thema en/of huisstijl. Daarnaast zorgt kunst voor een bijzondere en unieke inrichting van onze ruimtes. Ook dragen onze ontwikkelde horecaconcepten bij aan de beleving, denk hierbij bijvoorbeeld onze limonadebar, winebelts en de Green Egg.

Horen

In al onze gangen kunt u, als u goed luistert,  de soundperfume horen. Dit is een unieke compositie, gemaakt door een gerenommeerde componist, speciaal voor de Mariënhof. Hoor klanken uit het verleden, heden en de toekomst van het klooster.

Proeven

Kwaliteit is bij ons te proeven. Culinaire gerechten worden op hoog niveau bereid door onze chef-kok en zijn brigade. Dankzij onze wijnbar Zuster Margaux hebben we ook de kennis in huis om onze gasten van de heerlijkste wijnen te voorzien. Ook vindt u bij ons tapvaten met ‘Amersfoort kraanwater met een twist’ waarin u onze eigen verbouwde kruiden proeft!

Ruiken

Onze buurvrouwen van BUUF in de Serre richten zich volledig op ambachtelijke taarten. Als zij bakken ruikt u dat door onze gangen. Daarnaast ruikt u bij binnenkomst seizoensgeuren door speciale aroma’s, dit draagt bij aan een warme en vertrouwde ontvangst.

Voelen

De ‘afkomst’ van de kunstlijn Ocean Sole die zich door de hele locatie bevindt, is herkenbaar door het voelen eraan. Daardoor wordt het duidelijk dat het teenslippers zijn, wat het erg bijzondere kunst maakt.

Conceptontwikkeling

In de afgelopen jaren hebben Pieter Aalbers en Adriaan Derksen al vele mooie horecaconcepten ontwikkeld. Lees hier meer over op de website van The Attention Group.