de277d47 1e03 432c a5dc 5f9815df3ab0 2

‘When you look at a strong brand, you see a promise’

Naast gasten centraal zetten en daar iedere dag weer het verschil in willen maken is het zorgvuldig omgaan met ons merk Mariënhof ook dagelijkse kost. Mede daarom kiezen we ervoor specialisten in te huren waar nodig, maar verder onze marketing geheel zelf te doen. En dat we dat goed doen en Mariënhof een sterk merk is, heb ik afgelopen maand ervaren.

Geen leuk gesprek
‘Pieter, heb je even voor mij?’, ik voelde meteen dat deze gewaardeerde collega geen leuke boodschap voor me zou hebben. En inderdaad, dit verkooptalent had een nieuwe baan gevonden.
En dat vlak voor het drukke seizoen. Ze had ook nog eens veel overuren gemaakt
en een opzegtermijn van maar een maand dus een paar weken later was haar laatste werkdag al.
Beetje paniek dus. Want hoe dit ad hoc op te lossen in een overspannen personeelsmarkt?

Haar van harte gefeliciteerd, daarna even goed balen en toen hup, de schouders eronder. Mijn to-do- lijst ging aan de kant, ik maakte mijn agenda leeg en startte meteen de zoektocht naar een nieuwe collega. Werving- en selectiebureaus benaderd, wat belletjes gepleegd en alle social media kanalen ingezet. En wat er daarna gebeurde?

Erbij willen horen
Binnen twee weken kregen we meer dan 30 reacties, we hebben nu 15 top cv’s in ons bestand en de nieuwe collega tekende gisteren het contract. Ik sta er echt versteld van. Want ik hoor hele andere verhalen van collega’s uit de markt. Maar wat me vooral blij verraste is dat ik in alle gesprekken merkte dat de kandidaten heel graag bij ons wilden komen werken. Niet enkel door de leuke functie, het geweldige pand en de groeimogelijkheden. Maar bovenal omdat ze bij ons willen horen, deel uit willen maken van onze ‘familie’, successen (en teleurstellingen) willen delen. Er huist blijkbaar een belofte in ons merk. Wat een rijkdom!

Beloftes nakomen
En over beloftes gesproken; de nieuwe collega start pas in juli terwijl ze wel eerder kon beginnen. Mede op verzoek van collega’s. Want een van onze beloftes is dat we goed inwerken en dat lukt niet tussen de bedrijven door tijdens de topdrukte in mei en juni. En daar werd ik door het team nog even op gewezen. Topmerk, topteam. Ik prijs me gelukkig.