Zoals je weet zijn we al enkele jaren met ons bedrijf The Attention Group aan de weg aan het timmeren in de Mariënhof en in het Muntgebouw. Een heerlijke flow, veel geleerd en ontwikkeld, we hebben onze kop gestoten en ook vele blije gezichten gezien. Maar ineens kwam er een onrustig gevoel over me heen toen we met signing aan de slag gingen in de Mariënhof. Ga maar eens in drie woorden uitleggen wat je nou eigenlijk doet met je bedrijven… Niet te doen grrrr!

Net voor het schrijven van dit blog heb ik een rondleiding gegeven aan een club ondernemers en kon ik honderduit vertellen over het verleden, het heden en de toekomst van de Mariënhof. We verkopen letterlijk geen zalen maar verhalen (als de muren eens konden vertellen wat hier allemaal is gebeurd, WOW). Als ik de ruimte heb om te vertellen dan kan ik de mensen meenemen in het verhaal, maar wat moet ik bijvoorbeeld op een banier zetten als ondertitel? Deze simpele vraag zet je aan het denken en wankelen. Zo goed als onze meiden van BUUF zich focussen op maar één ding; TAART, zo breed is de Mariënhof. En ja, natuurlijk is de kurk waarop de Mariënhof drijft de vele bijeenkomsten die privé en/of zakelijk worden gehouden. Maar het laatste jaar is er heel veel bijgekomen; de wijnbar Zuster Margaux, koffie & taart, wisselende tentoonstellingen, live optredens en nog meer pijlers.

Het gekke is dat ik dit altijd voor ogen heb gehad toen Adriaan en ik trots uitspraken dat we de Mariënhof willen teruggeven aan de stad. Maar nu voelt het alsof onze dadendrang en succes me ook in de weg gaat zitten en dat dit gevoel ons gaat vertragen… Ik heb dit gevoel voorgelegd aan vrienden en zakenrelaties, die me allen vervolgens vol ongeloof aankeken en me gelukkig weer terug op aarde brachten en me weer een rustig gevoel gaven.

Want het is juist de beweging die we met elkaar in gang hebben gezet, daar moeten we trots op zijn. Waar die beweging naar toe zal leiden is nog niet helemaal duidelijk, maar de resultaten zijn er! In 2014 telde we nog 12.000 voetstappen in de Mariënhof en dit jaar al 30.000. De Mariënhof is echt steeds zichtbaarder in Amersfoort en dat wordt het volgend jaar nog meer. Want de nieuwe concepten en ideeën branden in onze vingers. Nu nog gedoseerd introduceren en erop vertrouwen dat een ONBESCHRIJFELIJK STADSKLOOSTER op dit moment de beste pay-off is van onze droom in Amersfoort.

TIPS

  1. Probeer eens in drie woorden je bedrijf samen te vatten.
  2. Maak signing visueel in de creatiefase en vraag je gasten wat ze ervan vinden.
  3. Een onrustig gevoel is juist krachtig, dit gevoel zorgt ervoor dat je weer gaat graven naar de kern van je zijn en naar de kern van je bedrijf.