Business Case: De eerste zakelijke thuisproeverij!

Na het succes van de online thuisproeverijen van Wijnbar Zuster Margaux werd op de salesafdeling van Mariënhof Amersfoort een nieuw concept geboren. In een prettig telefoongesprek met een van onze enthousiaste opdrachtgevers ontstond de wens voor een zakelijke online wijnproeverij. Samen waren we namelijk op zoek naar een leuke manier om dit jaar een kerst- of nieuwjaarsborrel te organiseren. En waarom dan niet een wijnproeverij samen met je collega’s!

Direct na het telefoongesprek ging de salesafdeling in gesprek met de operationele- en marketingafdeling om samen na te denken over de verdere uitwerking van dit concept. Terwijl het concept uitgerold werd en bijna naar buiten gebracht zou worden, kregen wij op vrijdagochtend onverwachts een telefoontje. We werden gebeld door de directeur van een groot adviesbureau uit Amsterdam. Hij had al enkele keren met veel plezier meegedaan aan de particuliere thuisproeverij van Zuster Margaux en vroeg zich af of het ook mogelijk was om deze zakelijk uit te voeren. Van woensdag tot en met vrijdag zou er namelijk een grootschalig online congres plaatsvinden waar relaties van het adviesbureau aan zouden deelnemen. Een wijnproeverij zou hierbij geweldig zijn als informele afsluiting van de eerste congresdag.

Met veel enthousiasme en goede energie, gingen wij direct aan de slag met de uitwerking van deze eerste zakelijke proeverij. Hoe tof dat het concept dat klaar lag er nu al in geslaagd was om een behoefte te vervullen! Sneller dan verwacht zijn wij de try-out fase in gegaan, want je leest het goed; het ging om een aanvraag die twee werkdagen later zou plaatsvinden.

Even leek het bevestigen van de offerte stuk te lopen op het transport van de proeverijboxen, omdat grote transportbedrijven tijdens het sorteerproces geen koeling konden aanbieden. Onze proeverij box is, naast mooie wijnen, namelijk ook gevuld met heerlijke kazen en charcuterie en dus is het koelen ervan noodzakelijk. We lieten ons echter door niets in de weg zitten! Ons operationele team werd opgetrommeld en in twee dagen werden alle producten ingekocht en 60 boxen gevuld om vervolgens rondgebracht te worden door heel Nederland, naar onze gasten thuis.

De Mariënhof Amersfoort transport bus is, samen met zijn kleine zusje de Mariënhof Amersfoort fiat, bij 60 gasten de straat ingereden. Hier hebben de gewaardeerde medewerkers van Zuster Margaux en Mariënhof Amersfoort op afstand en met een mondkapje de boxen persoonlijk overhandigd aan alle deelnemers!

Zoals altijd was onze techniekleverancier Blended Connect flexibel en meedenkend om op korte termijn, naast hun vele hybride opdrachten, deze eerste zakelijke editie van de online wijnproeverij te voorzien van professioneel beeld, licht en geluid.

De eerste zakelijke editie van de proeverij was een groot succes en Roos en Toon, topsommeliers van wijnbar Zuster Margaux, hebben er een fantastische avond van gemaakt! Deelnemers lieten via de livechat weten erg te genieten, zich verbonden te voelen met de sommeliers en zeker mee te doen met de eerstvolgende particuliere editie.


Na afloop belde de directeur meteen om ons te bedanken voor deze geweldige thuisproeverij! Niets dan lof voor onze sommeliers, de uitgekozen wijnen van Wijnhuis Van Druiven en smakelijke bites van de chefs van Mariënhof Amersfoort.

Flexibiliteit, doortastendheid en een beetje lef zorgde voor onvergetelijke voorbereidingsdagen én een geweldige proeverij! Op naar meer!

Ook interesse in een online wijnproeverij voor uw organisatie/team? Leuk! Lees hier alle informatie over onze unieke eindejaarsborrel!