OVER ASSOCIATION OF FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT
De Association of Food & Beverage Management (AF&BM) is op 1 januari 1991 opgericht met de visie: ‘Het creëren van een informatief netwerkplatform, waarbij het delen van kennis voorop staat”. Inmiddels is de AF&BM uitgegroeid tot een landelijke F&B belangenvereniging met meer dan 130 leden. Organisaties zoals SVH, Koninklijke Horeca Nederland en FNV hebben de aanwezigheid van de AF&BM als belangenvereniging als zeer waardevol erkend.
De AF&BM organiseert een aantal bijzondere en kwalitatief hoogwaardige bijeenkomsten en evenementen per jaar. Het inspelen op de onderwerpen van morgen en overmorgen zijn daarbij leidend. Traditiegetrouw staat het eind van het jaar bij AF&BM in het teken van de zoektocht naar de F&B Professional of the Year. Een professional die zowel binnen het vakgebied als daarbuiten zorgt voor de nodige vernieuwing en ontwikkelingen.
“Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.”
— Jury F&B Professional of the Year 2017